105: kaunis majake, vol 1

ei, mul tegelt pole kavas jüri okase kandadele astuda. olen lihtsalt aastate jooksul püüdnud pildile mitmeid enda arust kauneid väikerajatisi - alajaamu, kioskeid, konteinereid, kuure ja hütte - ja näinud neis tihti rohkemgi sarmi kui enamikes 'päris arhitektide' loodud ehitistes. nad on oma lihtsas utilitaarsuses nii siira ja avatud olemisega, ilma igasugu valehäbi ja ambitsioonideta. samas uhked, seistes tihti üksi oma suurte ja vägevate vendade-õdede keskel, hoides siiski pead kõrgel.

näiteks antud põhja-tallinnas asuv ehitis näib mulle kui oma oksal tublilt valvel seisev öökull.

foto: jk


ma tean, sümpaatia sellise 'juhuarhitektuuri' vastu pole just originaalne. veel vähem originaalne on foto ise. paras amatööri katse klassikut tsiteerida. või oleks m-v ehk veidi õnnestunum püüe? ükskõik,

te võtke parem okase raamat ette.

4 kommentaari:

Carl-Dag Lige ütles ...

kahju et postitusi laikida ei saa. seda ma laigiks.

chile ütles ...

meenutab Supilinna Emajõe poolses nurgas olevat maja. Vist tead mida ma mõtlen.

riru homunculus ütles ...

vt. ka ümar alajaamake Vana-Kalamaja tn-l kalmasauna kõrval.

Anonüümne ütles ...

seda ma pildistasin kunagi ammu oma digiseebikaga (:

jk