009: iluoperatsioone lasnamäelt

kui juba päris palju aastaid tagasi alustati lasnamäe paneelikate küljeseinte soojustamisega, kasutati selleks mu mäletamist mööda vaid ühte moodust: seinad kaeti odavailmelise laevakonteinereid meenutava plekiga, millele võõbati peale variatsioonidega värvilised ristkülikud.

foto: jarmo k


suprematism?!

foto: jarmo k


küllap lõpuks mõisteti, et selline lahendus pold lasnamäe miljööle just sobilik. niisiis on viimastel aastatel paneelikate seinasoojustused saand aina nägusamaid projekte, mis näivad natukenegi olemasolevat arhitektuuri austavat. mu meelest kõige parem variant tundub olevat üpris lihtne lahendus, kus seinapinnad kaetakse heleda monokroomse krohviga, kusjuures eri majade puhul eri toonides, nagu seda ongi juba tehtud. tore on ka see, et tihti ei piirduta enam vaid küljeseintega, vaid soojustatakse terve maja. peaks mainima, et osad lasnamäe paneelikad on sellise iluoperatsiooni läbinuna muutund eriti kauniks!

paraku leidub ka erandeid...

näiteks hoone aadressiga kihnu 4 on saand sellise lahenduse:

foto: jarmo k


eeeh, huvitav, kas siinpuhul üldse loodetigi maja kenamaks muuta? igatahes see mu silmis täielikult ebaõnnestund töö pärineb firmast estkonsult, rekonstrueerimisprojektile on alla kirjutand avo blankin. nb! näe, lasnamäelgi on puid!

foto: jarmo k


foto: jarmo k


foto: jarmo k


foto: jarmo k


või olen ma naiivne idioot, eeldades, et ka lasnamäele projekteerides võiks siiski kujunend miljööd, saati veel olemasolevat hoonet, väärikalt kohelda? antud juhul on mu arust kõik nii metsas, alustades viilkatusest [et pea terve linnaosa hoonestus on lameda katusega, kas ei võiks siis vihmavee läbilaskmise takistamiseks välja mõelda projekte, mis ei mõjuks nõnda hruštšovkalikult?] ja lõpetades värvivalikuga. kuid vähemalt idee poolest on täitsa lahedad majaga samas stiilis lahendatud lillekastid.

foto: jarmo k


foto: jarmo k


iuhh.

foto: jarmo k


samas lähedal, aadressiga läänemere 8, asub teinegi üpris kummaline näide paneelika välisseinte soojustamistest. ok, siin pole asi nii hull, kuid tegemist on mu arust siiski antud kontekstis üpris kohatu tuunimisega. kaetud on see tellist imiteeriva uue nahaga, meenutades kunagi vist päris poppi vastikult pehmet punakas toonis tapeeti, millega tavatseti nii 20 vms aastat tagasi katta näiteks esikute seinu. mäletad, eks?

heh, leia pildilt kohaliku fauna esindaja (:

foto: jarmo k


kui eelmine näide on minu teada ainuke säärane, siis siinne lahendus on mõnel määral levindki. siukest paneelikatele pandud fassaadi võib leida samast lasnamäelt, isegi kesklinnast ning küllap mujaltki. antud juhul pärineb rekonstrueerimisprojekt oü-st rakenduskunsti õppe- ja projekteerimiskeskus, projektile on alla kirjutand svetlana maslova.

foto: jarmo k


ja kui keegi teab veel kummalisi [või ka ägedaid ja häid!] paneelikate soojustamisi, võib mulle vabalt teada anda!

3 kommentaari:

PILLÄ ütles ...

Tartus...Kalda teel tehti üks maja ülikhuulilt (minu arvates) korda. Kohe kanalist üle tee. Ainuke feil on see, et antud maja on osaliselt seinapidi koos ühe teisega ja seda korda ei tehtud :D Väga huvitav kooslus.

Aro ütles ...

muide, kui sind ikka huvitavad kahni pildid, siis ma täna juhuslikult avastasin et mu fotokas on neist laboreist nii mõnigi täiesti normaalne pilt. aye.

JK ütles ...

p - hmm, ok järgmine kord panen tähele! tänud

a - wohoo, sa siis näita neid ükspäev